Pages

Saturday, December 4, 2010

Sweet Little Girl


Assalamualaikum.

Hee. Entry aku kali ni, nak cite pasal ‘kebahagiaan’ aku bergelar seorang ‘makcik’ yang gile perasan comeil! Sori la ye, belum apa2 aku dah buat kome2 semua nak muntah. Huwahahaa!!!!

Kakak aku ni nama die Rafidah. Aku panggil dia, opkos la akak kan. Takkan adek pulak. Nama manja a.k.a cute aku, tak payah la cakap ye. Hahaa. Oke. Akak aku ni tua setahun je dari aku. Tapi dengan bangganya aku nak cakap yang dia dah kawen and dah ada baby girl yang comeil sikit je dari makcik die neh. Huhh! Kenapa semua baby comeil. Jeles.jeles!!

Em. Cite pasal kami dulu lah yer. Aku dengan akak aku ni memang kamceng gile lah. Akde yang lebih gile daripada yang paling gile. Kemana ada aku, kat situ ada die. Err..sebenarnya aku yang suka follow die. Hahah. Kantoi. Tapi, dia tak marah. Adek kesayangan la katakan. Kui3~ aku sayanggggggg sangat kat die. Dari dulu, kini & selamanya.  Memandangkan dia dah ada anak, dengan anak die sekali la aku sayang. Err. Laki die belakang cerita la yer. Tak masuk carta. Hahaha!!


Betapa akrabnya kami sampai takde orang langsung yang boleh masuk campur urusan ‘rumahtangga’ kami. Biasalah. Maen pondok2, masak2. Gaya macam dah beso je kan maen masak2. Tak tahan siap pakai beras betul, amek kat pokok padi yang tengah ranum tuh. Aik, padi pun ranum ke? Hantam je lah. Oke, sambung2. Kami maen masak2 semua pakai sayur betul. Pakai periuk, kuali, minyak, telur, tepung, bawang, etc. Siap kami makan sekali hasil air tangan kami. Terbaekkk kan. Haahah~


Aku selalu ikut die panjat pokok rambutan, makan buah ka atas pokok. Alangkah indahnya detik itu. Dengan angin yang tak berapa nak sepoi. Tengah syok2 atas pokok, nahhh kau. Mak aku datang sambil bawak kayu, kayu yang sedia untuk membalun tubuh ini. Terpaksa turun cepat untuk lari menyelamatkan diri. Alamak, turun? Dah satu hal pulak. Aku macam siput sikit nak turun. Susah2 terjun je. Hahaha. Lagi terbeliak mak aku. Hehee~ Agak2 mak aku bagi tak kalau kami panjat pokok lagi sekarang? Siap bawak si comel tuh sekali. Hahahaa.
even aku baru pas accident, aku tetap gagahkan diri temankan kakak aku time die akad nikah

Kome2 pernah menggagau ikan tak? Mesti ramai yang tak pernah kan. Seronokkkkk tak terkata. Tapi, tuh semua kenangan zaman dulu2. Sekarang dah tak lagi. Ikan pun dah tak banyak kat bendang tuh. Hampir pupus kot. Oke2. Stop. Cerita pasal budak chumeil tuh ye sekarang.

Nama budak yang comeil sikit dari aku ni, Nurul Farzana Binti Elias. Lahir pada 24 Oktober 2009. Apa lah kakak aku ni. Pilih tarikh tak best sungguh. Ahaha. Laki akak aku ni tak puas hati dengan aku. Dia cakap “punyalah sayang kakak kamu ni dengan kamu, sampai nama anak dia pun die nak jugak letak perkatana ‘ana’ tuh” ahahahaha!!!! Abg Lias jeles!! Suka2. Laaaaagi aku sayang akak aku tuh. Hahahaa…..

RAYA 2010
Now, Farzana dah setahun 2 bulan. Dah boleh berjalan + berlari + marah orang. Garang kot budak neh. Ikot perangai sape ntah. Hahaha~ Tangan dia laju je bergerak. Mulut senyap pulak. Time aku jaga dia harituh, tak menang tangan kot. Mana nak masak, mana nak jaga dia. Huiii~ susah ghupenyer jadi mak orang neh kan. Hahaa~ Apa2 pun, aku happy dengan kewujudan dia. LOVE her soooo much!!!

More ------> pictures of sweet little girl~

sebelum tuh, ni la mak pak si Farzana tuh



Farzana after kenduri cukur jambul

umoq dia time neh baru sebulan setengah

3 Months

Oke.
Done!
Bye!



A sister is a little bit of childhood that can never be lost.  ~Marion C. Garretty

I HE♥RT ROSE!




********************
tak sempat nak selongkar gambo terbaru budak garang ni lah. laen kali ehh.ehehe



No comments:

 

Template by BloggerCandy.com