Pages

Saturday, July 9, 2011

Bas Oh Bas

I don't know what to chonteng² here~ nothing special happened on me recently. But, my experienced at JB really memorable. ♥♥♥♥♥ it!!!!

Actually, dgn hanya melihat & memerhati, byk pengajaran yg akan kita pelajari. Macam aku & kengkawan yg lain lalui masa naik bas tak tahu berapa ribu KM kita tempuh sepanjang 6hari tu byk ilmu yang kami timba.

 Apa yg aku tengok lebih kepada moral anak² melayu & bukan melayu. Seriously aku tak mengagungkan bangsa lain, tapi bila tengok moral org² melayu ni...sedihh... Less respect to others, too outspoken, fashion victim, etc. Tamo la cite banyak². Yang paling aku geram, budak² sekolah lagi dah pandai nak menipu. Setakat nak bayar tambang yang tak sampai seringgit tuh pun tak nak. Tapi bila naik budak² laki yg kunun² ensem, keluar pulak handphone canggih. Hailaaa~

Macam² ragam ada dengan orang yang naik bas ni. Mengadu tambang mahal. Tapi tengok beli barang..mak aihh, shopping sakan. Beg plastik berduyun². Nak bayar 1KM RM0.10 pun tak boleh. Tu belum lagi yg mengadu cakap bas kotor, tapi tengok² dia yang buang botol air merata. Yang tak boleh tahan, ada yang bawak buah durian naik bas. Hahaha..tahan je la bau tuh. Kalau aku yang dalam tuh, memang dah pengsan awal la.

Yang lagi best, ada kawan seorang ni. Kena usha dengan somebody. Hehehee. Sorry buddy. Tak boleh tahan gelak bila teringat balek. Takmo la cerita how this auntie dress up. Tapi dari segi gerak laku, memang meloyakan.  katanyalah Lebih kurang mcm nak cari anak ikan la. Haishh..mujur kawan tu x termuntah hijau. Hikhikhikk~

  Pengalaman terbaik, don't judge a book by it's cover!!! Ada sorang pakcik ni. Kalau tengok dia mmg biasa² je. Sekali dah bersembang dengan dia, bukan setakat fasih english. Tapi Japanese. Oke!! Amat terkasima mendengar cerita dari kawan ni. Tapi tak hairan la kan. Kalau kita fikir² balik, orang dulu² lagi banyak ilmu dari kita. Kita je yang sombong & bongkak taknak belajar dari mereka~~

Thanks to all Maju Express team for all their support & helped

Tapi aku pelik la. Kenapa aku tak sakan nak amek gambar kat sana eh?? Ke sebab aku dah tak boleh nak fikir apa pun selain dari BAS???

Anyway, banyak lagi cerita menarik. Naik basikal roda 4 la. Haha. Lain kali update. Kalau tak, memang tak bergerak lah sarang labah² ni. 

-Nite-


No comments:

 

Template by BloggerCandy.com