Pages

Wednesday, December 1, 2010

Home Sweet Home

Yeahh~
Nak balek kampng.
Oh alangkah indahnuya perasaan ni...lalalaaa~
kalau kat kg, relex jer.asyik makan.makan.makan.dan makan lagi.
hahaha.

Paling penting, kat kg ade budak untuk di buli.
Yeahh~ seronok buli adek neh.kui3 (^_^)Y~
Bahagia bila jadi kakak yang disayangi.
Macam2 benda boleh buat sama2.huuhu...


Urm.kalau kat kg, seronok tak payah nak pening kepala fikir pasal jem. Laju jer boleh sampai destinasi mana yang nak dituju. Zoommmm~!! Sampai dah. Takde tol nak bayar. Hahaha..Yang lagi best, kat kg tenang oke! My hometown unik. Ada sawah padi. The one I like most. Seronok je tengok sawah. Yeah, I'm proud to be Sekinchanian.ahaha.


Inilah pokok padi yang menghasilkan beras yang jadi nasi yang kome2 makan tuh!!

Hidup masyarakat pun berbilang bangsa. Kalau tempat lain, maybe ada sensitiviti perkauman, tapi tidak at my hometown. Majoriti kaum cina, melayu dan india. Tapi, all of us, live in peace!! Takde la fikir pasal bangsa2 ni. Semua sama jer oke!! Masa aku sekolah rendah dulu, ada je budak cina masuk sekolah aku, sekolah melayu. Aku sendiri pun masuk sekolah cina jugak masa sekolah menengah. Takde diskriminasi kaum pun. Siap boleh hangout sama2 lagi. Yang penting, "Hati mau baek la kawan!!" 


Kat kg macam2 boleh makan. Even tak ada fast food, tapi aku rasa baek lagi macam tuh kan. Bukan elok pun Fast food tuh. Baek makan makanan kg yang best2. Lagi2 kg aku ni terletak dekat kawasan perikanan, Perghhh!!! Memang senang lah nak dapat seafood yang segar2. Memang terbaekk dari laut lah. Mana mau cari kat bandar ni oiii~ Ikan banyak dah lebam2. Aiyaa!!! Rumah aku dengan pantai pun dekat. Kalau aku rajin nak jalan kaki, 5minit sampai dah. Kalau malas sikit, naeklah kenderaan berenjin kuda 4 lejang. Lagiiii cepat sampai. ahaha~ Petang2 kalau air pasang, aku boleh dengan bunyi bot balek ke jeti dari rumah. Kalau suasana tenang je, silap hari bulan bunyi ombak pun boleh dengar. Memang terbaekkk lah. I heart Sekinchan so mach!!!


Okelah. Tanak cakap banyak.banyak.banyak.banyak dah. 
Welcome to Sekinchan!!!

Bersiap sedia untuk pulang ke kg halaman!!
Bye!

I HEART ROSE!

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com