Pages

Wednesday, April 13, 2011

Semuanya tentang......kemalangan!!!

Di pagi yang hening sambil ditemani bunyi-bunyi sang katak yang sungguh merdu, tetiba aku teringat pasal kemalangan a.k.a accident yang aku 'alami' dalam masa dua hari..Horrible~~


Sunday - I sent my sister to Kuala Selangor. On my way home, dekat selekoh yang ada signboard 'tengkorak manusia dengan tangan bentuk X'....sebuah kereta Persona, terjun masuk longkang kt my side. Padahal pesona tuh came from my opposite. Ngeeee~~~ Tamo tengok dalam kete tu cane driver die. Yang pasti, kaca bersepah + darah ada kat tepi jalan. Kete tuh kemik macam tin air gas yang dikemekkan + just nampak dari pintu belakang ke bonet. 
T___T 

Monday - Two cars bumped at the traffic light, a second after I across it. Subhanallah. Beza 3 or 5 second je dengan aku. Nissan Sentra and Saga Aerobak. Sangat teruk. Both of the bumper jatuh. Lampu of course bertabur. Agak menggigil jugak la nak drive lepas tu. 

Half an hour after the 1st incident, aku hampir involve dengan accident lagi. Dekat satu lorong, tengah aku meroyan dengan kawan aku pasal roti john and netball, satu motor neh meluru je keluar. Huishhh. Tak ke terkejut badak aku. Mujur aku drive tak sampai 40km/j. Akak tuh tarik break tapi dok pulas minyak. Siyes oke aku cuak. Gigil eksiden tadi pon baru 70% reda. Huihh..macam lipas aku keluar tengok apa jadi kat akak tuh. Yang paling penting, aku measure jarak kereta aku dengan motor akak tuh. Mujur ada 100cm++ beza dia. Dan yang pasti. Aku tak bersalah!!!

Balik rumah, siyes aku drive tak lebih 80km/j. Errr..macam pelik. Tak pernah aku drive cenggini. Huhuu. Takpela. Ni sume pengajaran kan. Peringatan buat aku. Accident can happen in any time and anywhere!!! 

Biar lambat, asalkan selamat!!!

^_^
Sebenarnya tujuan asal aku hari isnin tu adalah untuk beli roti john yang teramatlah sedap dan murah. 
Thumbs up to the seller even they only sold roti john at the stall.
I likeee~~~




 

Template by BloggerCandy.com