Pages

Monday, August 11, 2014

The Recent Me.....

Assalamualaikum...
Lama rasanya aku tak tulis diari diri sendiri kat sini. Pelbagai kekangan dari semua sudut.
Alhamdulillah, sekarang aku dah officially jadi MRS. to Mr. MOHD DANIAL BIN ABDUL RASHID. 
Kami nikah pada 11/4/2014, hari Jumaat. Thanks to all yang sudi datang kat majlis nikah aku. My parents, adik2, cousins, tak lupa juga my forever bff...thank you so much. Love u all.


Kehidupan aku tak banyak beza. Still doing the same routine. Kerja kat tempat yang sama. Kecuali sekarang apa yang aku buat, nak pergi mana, semua kena fikir pasal suami, kena minta izin dengan suami. Haha.. Bese la.. Kata nak jadi isteri solehah kan. Cukup²lah aku jadi 'hantu' dulu kan. Tapi honestly, aku tetap 'hantu' yang dulu. Mana boleh berubah kan. Cuma kena buang sikit² la perangai 'vangang' yang gilez tu. Hurmm.. apa lagi ye. 

Haa..actually 11.8 ni genap 4 bulan kami kawin n genap la 4 bulan ada 'benda' dalam rahim aku. Haha. Nampak tak advanced di situ. Tapi nak buat macam mana. Rezeki Allah nak bagi kan.. Alhmdulillah. Syukur padaNya. 

Perasaan as pregnant lady? Hurmm. Hard to say. Sometimes I feel like dont believe it myself. Tapi bile tengok perot makin maju ke depan. Ye. Ini realiti. Just kadang risau jugak. Will I be a good mother? Sakit beranak. Semua la. Tapi kena positif kan. Kuat kan semangat. In sha Allah semua selamat. Aminn.



Yeah. Today my baby is 17 weeks now. Another 23 weeks to go and my tummy start to look "bambam". Alahan dah semakin kurang. Tapi sometimes datang jugak. >_< But, out of all. Really thanks to my beloved pak enchek yang sabar je layan mak ying ni. Macam-macam pe'el pelik mak yong ni buat. Tak masak 3 bulan. Tak nak makan pastu badan masuk angin then suh beliau urut pulak. Heee~ 

Tapi sekarang...macam-macam aku rasa nak masak. Bukan nak makan. Just nak masak je. Aku akan bagi sesiapa je masak, asalkan dapat masak. Haha. Malam tadi je aku buat kek masam manis. Malam ni rasa nak buat kek cappuccino pulak. Kehkehkehh...Untung pak enchek. Untung dak opis kan..hahha. Oke. Kidding!!

 

Ni la hasilnye. Pak enchek takde kat rumah, so the kitchen is all mine. Haha. 

To be continue..

Wassalam...

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com